Wiadomości archiwalne - grudzień 2009r.

"Drzewo Dziewiętnastki"

Wszystkich legniczan bardzo poruszył widok naszego parku po lipcowej burzy. Społeczność Szkoły Podstawowej nr 19 również postanowiła włączyć się w odbudowę "zielonych płuc Legnicy". Bo przecież park dla mieszkańców naszej dzielnicy to szczególne miejsce zabawy i wypoczynku.
    W ramach akcji "Tulipanowiec" zorganizowaliśmy aukcję ciast, dyskotekę szkolną, sprzedaż słodkich wróżb, zbiórkę makulatury. Szkolne Koło Dziennikarskie na ten cel przeznaczyło część dochodu uzyskanego ze sprzedaży gazetki szkolnej. W ciągu trzech tygodni udało się nam zebrać 1.350 zł.
    3 grudnia w obecności przedstawicieli uczniów, rodziców, dyrekcji szkoły i Urzędu Miasta uroczyście zasadziliśmy "Drzewo Dziewiętnastki" - tulipanowca.
    Wszystkim uczniom, rodzicom i nauczycielom, którzy włączyli się w Akcję "Tulipanowiec" serdecznie dziękujemy.

"Chcąc legnickim zielonym płucom
urodę i obraz sprzed lipcowej burzy przywrócić
do parku pięknego tulipanowca
w dawne miejsce postanowiliśmy wrócić.

Niech potomni wiedzą i świadectwo mają,
że nasi uczniowie przyrodę i Legnicę naprawdę kochają."

Szkolna Brać,
zacni Rodzice i Ciało Pedagogiczne
legnickiej "Dziewiętnastki"

3 grudnia
roku dziewiątego
wieku dwudziestego pierwszego

Zobacz jak media relacjonują akcję
"Tulipanowiec - drzewo dziewiętnastki":

Mikołajki w SP 19

Szkoła to nie tylko uczniowie i nauczyciele. To również rodzice, których z okazji Mikołajek postanowiliśmy zaprosić do wspólnej zabawy.
    4 grudnia dla uczniów klas I - III zorganizowaliśmy "Święto postaci bajkowych", a dla uczniów klas IV - VI "Mikołajkowe potyczki rodzinne".
    Nasi młodsi uczniowie wraz ze swoimi rodzicami lub rodzeństwem wcielali się w postaci z wierszy J. Tuwima. Młodych aktorów nagrodzono maskotkami i pamiątkowymi dyplomami. Drużyny reprezentujące klasy IV - VI wzięły udział w konkursach: kulinarnym, geograficznym, matematycznym, wiedzy o Legnicy, j. angielskiego, muzycznym. Jednym z zadań było również napisanie świątecznego dyktanda, wykonanie kartki świątecznej, przedstawienie autorskich piosenek o swojej klasie lub naszej szkole. Konkursom z wiedzy towarzyszyły konkurencje sportowe na wesoło.
    Zwycięzcy to drużyny klas: 4a, 5b i 6c.
    Wszyscy otrzymali słodkie upominki, rodzice podziękowania, a najlepsi nagrody rzeczowe. Dziękujemy rodzicom, że ten dzień spędzili razem z nami i mimo stresu włączyli się do wspólnej zabawy.

--->FOTO GALERIA<---

Zobacz jak media relacjonują "Mikołajki w SP 19":

Rajd Mikołajkowy PTTK - Sokolec

Jak co roku grupa uczniów (tym razem 16 - osobowa) wybrała się w góry na spotkanie z Mikołajem.
    W sobotę 5 grudnia o godz. 9.00 wyruszyliśmy w stronę Sokolca, gdzie przywitał nas niewielki śnieg. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy na spacer po Parku Krajobrazowym Gór Sowich. Niestety mgła pozwoliła nam dojść tylko do Schroniska Orzeł. Wieczorem odbyło się spotkanie z Mikołajem, który obdarował nas słodkimi prezentami.
    W niedzielę w drodze powrotnej zwiedziliśmy zaporę wodną na Jeziorze Bystrzyckim, Kościół Pokoju i zabytkowy rynek w Świdnicy. Mimo brzydkiej pogody humory dopisały wszystkim.

--->FOTO GALERIA<---

Na szlaku Św. Jakuba

Mróz trochę nas odstraszał, ale piękny śnieżny krajobraz zachęcił do wędrówki szlakiem pielgrzymkowym Świętego Jakuba.
    20 - osobowa grupa uczniów swoją wędrówkę rozpoczęła przy legnickim szpitalu. Szukając oznaczeń "muszelkowego" szlaku przeszliśmy wzdłuż całej ulicy Wrocławskiej, by na koniec wziąć udział w uroczystym odsłonięciu pamiątkowej tablicy na budynku Szkolnego Schroniska Młodzieżowego przy ulicy Jordana. Miejsce to wybrano nieprzypadkowo, gdyż na przeciwko schroniska znajdują się pozostałości szpitala i kaplicy pod wezwaniem Św. Jakuba. Wszystkich bardzo zaciekawiła prelekcja na temat szlaku i jego patrona wygłoszona przez pana Emila Mendyka Prezes Stowarzyszenia "Przyjaciele Dróg Świętego Jakuba w Polsce".
    Kto wie może w przyszłości któregoś z uczniów "Dziewiętnastki" szlak "Via Regia" zaprowadzi szczęśliwie do Hiszpanii do Santiago de Compostela - miejsca pochówku Świętego Jakuba - jednego z dwunastu Apostołów.